Ortel Mobile voert gerichte klantacties uit

call detail record (cdr) rapportage ortel mobile

vraag Ortel: hoe kan ik de belgegevens van mijn klanten analyseren en daarmee gericht klantacties uitvoeren?

antwoord 10Thij: 10Thij bouwde een maatwerk applicatie waarmee op verschillende niveaus analyses van het belgedrag kunnen worden uitgevoerd. Deze analyses vormen de basis voor acties waarmee de omzet per klant verhoogd wordt.

Alle cdr's (call detail records) worden dagelijks verwerkt, op basis waarvan vervolgens rapportages over deze vele gegevens (big data) worden gemaakt met betrekking tot het belgedrag, zoals:

  • naar welk land wordt het meest gebeld (in aantallen of minuten),
  • wat is de gemiddelde gespreksduur,
  • wat zijn de gemiddelde kosten/wat is de opbrengst van een gesprek,
  • hoeveel klanten opwaarderen,
  • wat is het beltegoed dat nog uitstaat?

opdrachtgever
Ortel Mobile
www.ortelmobile.nl

Ortel Mobile is sinds 2005 actief op de Nederlandse markt en is in de eerste twee jaar van haar bestaan uitgegroeid tot de grootste prepaid mobiele telecommunicatiedienstverlener van Europa.

> Referenties<

  • Zij gebruiken Adelia Studio

    Enkele voorbeelden uit de meer dan 1500 bedrijven die Adelia Studio gebruiken: Apollo Vredestein Atos Origin Bol.com Casino IBM Danone Mittal Steel Goossens Wonen & Slapen Societe Generale